Криворізька загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ступенів №1

 

НАКАЗ                                                                              

17. 08.  2018 р.                                                                                           

Про підготовку та організований

початок 2018/2019 навчального року

в КЗШІ І-ІІ ступенів №1

 

Відповідно до Законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01), на виконання листа МОН від 07.06.2017 № 1/9-315 «Про структуру 2017/2018 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів»,  листа МОН від 14.06.2017 №1/9-325 «Про навчальні плани та організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2017/18 навчальному році», із змінами, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 р. №776, наказу відділу освіти Металургійної районної у місті ради від 13.08.2018 № 334 «Про підготовку та організований початок 2018/2019 навчального року в закладах освіти району», з метою створення належних умов для організованого початку 2018/2019 навчального року в Криворізькій загальноосвітній школі-інтернаті І-ІІ ступенів №1

 

Н А К А З У Ю:

 

  1.Заступникам директора з НВР Мостовій М.Є., Паровенко Н.Е., Абросимовій Л.В.:

                        1.1. Вжити необхідних організаційних заходів щодо якісної підготовки КЗШІ №1 до організованого початку 2018/2019 навчального року з метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти вихованців і учнів.

До 01.09.2018

            1.2. Забезпечити виконання заходів щодо підготовки матеріально-технічної бази КЗШІ №1 до нового навчального року та створення належних санітарно-гігієнічних умов, безпеки життєдіяльності.

До 15.08.2018

            1.3. Забезпечити підготовку КЗШІ №1 до участі у районному та міському етапах огляду навчальних закладів щодо готовності до 2018/2019 навчального року.

До 15.08.2018

            1.4. Забезпечити КЗШІ №1 у повному обсязі педагогічними    працівниками та ліквідувати наявні вакантні посади. Здійснити раціональний розподіл педагогічного навантаження згідно із законодавством України та у відповідності до фахової освіти педагогів.

До 27.08.2018

            1.5. Забезпечити участь педагогічних працівників навчального закладу у заходах, які будуть проводитися у рамках серпневого педагогічного тижня.

З 27.08.2017 по 31.08.2018

            1.6. Забезпечити дотримання структури 2018/2019 навчального року відповідно до статті 16 Закону України “Про загальну середню освіту”

Згідно з термінами

            1.7. Забезпечити стовідсоткове заповнення та достовірність інформації баз даних “Курс:Освіта” для підготовки звітів у ІСУО (Інформаційній системі управління освітою) на початок навчального року та оперативне і якісне їх ведення упродовж навчального року.

До 05.09.2018

            1.8. Створити умови для навчання педагогічних працівників сучасним інформаційно-комунікативним технологіям, широкого використання комп’ютерних та інформаційних технологій у навчально-виховному процесі.

Упродовж  2018/2019 навчального року

            1.9. Забезпечити організацію рівного доступу до якісної освіти осіб, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку та  умови для реалізації конституційного права на безперешкодний доступ до загальноосвітнього навчального закладу для здобуття початкової освіти за індивідуальною формою навчання відповідно до нормативних вимог.

Упродовж  2018/2019 навчального року

            1.10. Завершити організований набір учнів до 1-х класів КЗШІ №1, забезпечити раціональне комплектування мережі інших класів.

До 31.08.2018

            1.11. Організувати та провести  урочисті заходи з нагоди святкування  Дня знань за участю представників органів місцевого самоврядування, депутатів різних рівнів, представників підприємств, організацій, установ і батьківської громадськості.

03.09.2018

            1.12. Забезпечити безумовне дотримання часу початку занять не раніше 8-ої години, тривалості уроків відповідно до віку дітей, перерв не менше 10 хвилин, великої - 20 (після другого або третього уроку), перерв між основними уроками та факультативами, виконання режиму роботи закладу згідно санітарних норм.

Упродовж  2018/2019 навчального року

            1.13. Вжити невідкладних заходів щодо створення оптимальних умов для навчання та виховання учнів у КЗШІ №1, приділити особливу увагу організації навчання учнів  перших класів.

До 31.08.2018

1.14. При складанні навчальних розкладів:

1.14.1. Не допускати внесення до основного розкладу факультативів, індивідуальних, групових занять та консультацій понад гранично допустиме навчальне навантаження.

1.14.2. Забезпечити оптимальне співвідношення навчального навантаження упродовж тижня, а також правильне чергування упродовж дня, тижня предметів природничо-математичного, гуманітарного циклів з уроками музики, образотворчого мистецтва, трудового навчання, основ здоров’я та фізичної культури.

1.14.3. Не допускати заборони перебування учнів на відкритому повітрі під час перерв, у т.ч. шляхом закривання вхідних дверей.

Упродовж  2018/2019 навчального року

            1.14.4. Забезпечити регулярне проведення ранкової зарядки перед початком навчальних занять, фізкультхвилинок та гімнастики для очей під час проведення уроків з метою профілактики стомлюваності, порушення статури, зору учнів початкових класів.

Упродовж  2018/2019 навчального року

1.14.5. Не допускати перевантаження учнів, становити дієвий контроль за обсягом домашніх завдань учням відповідно до їх віку, неприпустимістю домашніх завдань учням 1-х класів.

Упродовж  2018/2019 навчального року

            1.14.6. Проводити роз’яснювальну роботу серед батьківської громадськості щодо навчального навантаження дитини, у тому числі вдома, з питань виконання домашніх завдань, організації позашкільної діяльності, відпочинку.

Упродовж  2018/2019 навчального року

            1.14.7. Встановити щоденний контроль за відвідуванням учнями занять у КЗШІ №1 та не допускати випадків безпідставного пропуску учнями уроків.

Упродовж 2018/2019 навчального року

 

            1.14.8. Забезпечити безкоштовне харчування учнів у межах норм харчування.

Упродовж  2018/2019 навчального року

            1.14.9. Вжити невідкладних заходів для оперативної доставки підручників, посібників та іншої навчальної літератури, передбаченої у переліку Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України на 2018/2019 навчальний рік до КЗШІ №1, організованого їх розподілу серед учнів.

Липень-серпень 2018 року

            1.15. Надати до відділу  освіти Металургійної районної у місті ради:

            1.15.1.  інформацію про організований початок 2018/2019 навчального року.

 01.09.2018

         1.15.2. інформацію про кількість дітей, які приступили і не приступили до занять 1 вересня 2018/2019 навчального року  з інформацією про вжиті заходи щодо залучення таких дітей до навчання.

03.09.2018

            1.15.3. інформацію щодо руху учнів КЗШІ №1 упродовж літа 2018 року та кількісного складу на початок 2018/2019 навчального року (за встановленою формою).

До 05.09.2018

1.15.4. показники шкільної мережі на 2018/2019 навчальний рік.

До 05.09.2018

            1.15.5. тарифікаційні списки працівників навчального закладу.

До 05.09.2018

            1.15.6. звіти на початок навчального року всіх встановлених форм.

За окремим графіком

1.16. Провести педагогічну раду.

 

                                                                                                                                                              До 31.08.2018

2. Заст. директора з АГЧ Абросимовій Л.В.:

            2.1. Завершити підготовку КЗШІ №1 до роботи в осінньо-зимовий період 2018/2019 років, вжити заходів щодо реалізації регіональних програм з енергозбереження.

До 01.10.2018

                        2.2. Сприяти подальшому впровадженню енергозберігаючих заходів, ремонту теплоізоляції зовнішніх тепломереж, утепленню теплотрас, заміні та утепленню вікон і  дверей.

Постійно

            3. Провести звітування керівника про підсумки діяльності за рік, у тому числі про витрачання коштів, що надійшли на рахунки фондів сприяння розвитку навчального закладу, на загальних зборах педагогічного колективу за участю представників батьківських комітетів, ради навчального закладу з обов’язковим оприлюдненням фінансових звітів на сайті школи.

До 10.09.2018

4. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з НВР Мостову М.Є.

 

 

 

Склад

шкільної методичної ради КЗШІ І-ІІ ступенів №1

 Голова шкільної методичної ради:

Кисла Тетяна Анатоліївна - директор КЗШІ №1

Секретар  шкільної методичної ради:

Есько Юлія Володимирівна – вчитель-дефектолог

Члени шкільної методичної ради:

 

            Мостова М.Є. - заступник директора з навчально-виховної роботи;

              Паровенко Н.Е. - заступник директора з навчально-виховної роботи;    

              Кожухар І.О. - голова первинного профспілкового комітету школи;

              Ткаченко А.Ю. - керівник шкільної методичної комісії вчителів початкових  

              класів; 

              Свідзінська Т.П.-керівник шкільної методичної комісії вчителів

              математично-природничого циклу;

              Вишнева В.А.- керівник шкільної методичної комісії вчителів суспільно-

              гуманітарного циклу;

              Есько Н.Є. - керівник шкільної методичної комісії вчителів фізичної

              культури, трудового навчання та художньо-естетичного циклу;

              Ігнатченко О.М.- керівник шкільної методичної комісії вчителів корекцій-

              но-розвиткових предметів;

              Буткеєва Н.А.- керівник шкільної методичної комісії класних керівників;

              Безшлях Н.С.- керівник шкільної методичної комісії вихователів (І зміна);

             

  

Мережа шкільних методичних  комісій педпрацівників КЗШІ І-ІІ ступенів №1

Назва ШМК

Проблема, над якою працюють педагоги

Керівник ШМК

Шкільна методична комісія вчителів початкових класів

Фрмування й розвиток загальномовленнєвих та загально навчальних умінь, розвиток розумових здібностей, сенсорний розвиток молодших школярів шляхом диференціації та індивідуалізації навчання, впровадження інноваційних технологій на засадах гуманної педагогіки

Ткаченко Альвіна Юріївна, вчитель першої кваліфікаційної категорії

Шкільна методична комісія вчителів суспільно-гуманітарних наук

Формування соціально адаптованої, компетентної особистості, виховання активної громадянської позиції на уроках суспільно-гуманітарних дисциплін шляхом використання інноваційних технологій

Вишнева Валентина Андріівна, вчитель вищої кваліфікаційної категорії, старший вчитель

 

Шкільна методична комісія вчителів математично-природничих наук

Методологічні підходи до соціалізації особистості в процесі викладання точних та природничих наук

Свідзінська Тетяна Павлівна, вчитель вищої кваліфікаційної категорії

Шкільна методична комісія вчителів фізичного виховання, трудового навчання та предметів естетичного циклу

Формування духовно багатої, зорієнтованої на творчу діяльність особистості, здатної до саморозвитку та соціалізації в суспільстві

Есько Наталя Євгеніївна,

вчитель вищої кваліфікаційної категорії, старший вчитель

Шкільна методична комісія вчителів корекційно-розвиткових предметів

 Застосування інноваційних технологій в корекційно-розвитковій роботі – запорука успішного розвитку мовлення і мислення дітей

Ігнатченко Наталя Михайлівна,

спеціаліст

Шкільна методична комісія вихователів

 (І зміна)

Виховання

активної, самостійної особистості, свідомого патріота, громадянина України, соціально адаптованого до нових умов життя шляхом удосконалення виховного процесу на засадах гуманної педагогіки 

Безшлях  Наталія Стефанівна,

вчитель вищої кваліфікаційної категорії, вихователь-методист

Шкільна методична комісія вихователів

(ІІ зміна)

Брижатюк Наталя Іванівна,

вчитель ІІ кваліфікаційної категорії, вихователь

Шкільна методична комісія класних керівників

Виховання активної, самостійної особистості, свідомого патріота України, соціально адаптованого до нових умов життя шляхом удосконалення виховного процесу на засадах гуманної педагогіки

Буткеєва Наталя Андріївна.

вчитель вищої кваліфікаційної категорії, вчитель-методист

 

 

 

 

Склад  творчих  груп педпрацівників КЗШІ І-ІІ ступенів №1

 

Назва творчої групи

Проблема, над якою працюють педагоги

Керівник

Творча група

 «Забезпечення особистісного розвитку дитини, підвищення рівня її соціалізації та адаптації до життя у громадянському суспільстві шляхом удосконалення навчально-виховного процесу на засадах гуманної педагогіки».

 

Паровенко Н.Е.

Творча група

«Психолого-педагогічне забезпечення ососбистісно зорієнтованої освіти на засадах гуманної педагогіки в загальноосвітньому навчальному закладі»

Мостова М.Є.

 

  

 

 

Криворізька загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ступенів №1

 

НАКАЗ

від 28.08.2018                                                                                               № 260

м. Кривий Ріг

Про вимоги до педагогічного

колективу щодо дотримання

єдиного орфографічного режиму

 

         З метою дотримання вимог ведення обов’язкової ділової документації вчителів, класних керівників, вихователів

НАКАЗУЮ:

1. Вчителям школи:

1.1. Фіксувати результати навчальних досягнень учнів, вести відомості про батьків та облік відвідування охайно, розбірливо, чорною пастою.

1.2. Не допускати виправлень, затирань, закреслень в класному журналі, в календарних планах, планах виховної роботи.

1.3. Виставляти оцінки в робочих зошитах, щоденниках червоною пастою  в 5-9 класах, в початковій школі – згідно листа МОН України ввід 18.04.20014 №1/9-209.

1.4. Заборонити учням писати в робочих зошитах олівцями, різнокольоровими пастами.

1.5. Для виконання всіх видів робіт учням мати таку кількість зошитів:

- з іноземної мови –  1 робочий  зошит та один для словника,1 зошит для контрольних робіт;

- з української  мови – по 2 робочих зошити, 1 зошит для контрольних робіт;

- з математики : у 1-6х класах – по 2 зошити, у 7-9х класах – по 4 зошити ( 2 – з алгебри, 2 – з геометрії) та зошити для контрольних робіт;

- з фізики, хімії – по 2 зошити ( 1 – для виконання класних і домашніх навчальних робіт та розв’язування задач, 1 – для оформлення лабораторних, практичних робіт, практикумів);

- із зарубіжної  літератури –  1 ;

- з української літератури – 1;

- з біології,географії, природознавства, історії, суспільствознавства, інформатики, факультативних занять, образотворчого мистецтва – по 1 зошиту;

- з музики – 1 нотний зошит.

2. У зошитах з української  мови та літератур записувати вид роботи, одним рядком нижче – її назву, наприклад:

Диктант             Переказ

Проліски           Літечко  

Це стосується і невеликих за обсягом робіт, які виконуються в зошитах для класних і домашніх робіт.

3.З фізики, хімії та математики записувати назву теми.

4.Встановити такий порядок ведення зошитів:

4.1. Писати в зошитах акуратно, чітко.

4.2 Уніфікувати підписи на обкладинках зошитів:

Зошит

для робіт з української мови

учня 5 – А класу

КЗШІ І-ІІ ступенів №1

Іваненка Володимира

Зошит

для контрольних робіт

з української мови та літератури

Учениці 5 – А класу

КЗШІ І-ІІ ступенів №1

Петрусенко Оксани

 

Зошити підписувати мовою, що вивчається

4.3. У зошитах з іноземної мови записувати словами назву дня тижня, число і місяць. У зошитах з інших предметів дату записувати словами, в окремому рядку вказувати, класна чи домашня робота, зазначати назву теми уроку, вид роботи, назву зв’язного тексту, наприклад:

Десяте вересня

Класна робота

Вправа 126 ( Задача 237)

4.4. Дотримуватись абзаців. Між датою і заголовком, назвою виду роботи і заголовком, а також між заголовком і текстом у зошитах з української  та іноземної мов рядка не пропускати. У зошитах з математики  між цими записами пропускати одну клітинку. Між останнім рядком тексту однієї письмової роботи і датою або заголовком ( назвою виду) наступної роботи у зошитах з української, російської та іноземної мов пропускати два рядки, у зошитах з математики – чотири клітинки.

4.5. Акуратно виконувати підкреслення, креслення, умовні позначення олівцем.

4.6. Помилки виправляти таким чином: неправильно написану літеру або пунктуаційний знак закреслювати скісною рискою, замість закресленого надписувати потрібні літери, слова, речення. Не  брати неправильно написаних знаків у дужки. На полях позначити помилки:

/ - орфографічна, V – пунктуаційна, Г – граматична.

5. Встановити такий порядок перевірки письмових робіт учителем:

5.1. Зошити учнів, у яких виконуються класні та домашні роботи, перевіряти:

- з української  мови і математики у 1- 5х класах – після кожного уроку  в усіх учнів; у 6-9х класах – після кожного уроку тільки в учнів з початковим рівнем навчальних досягнень, у решти – не всі роботи, а тільки найбільш важливі, але з таким розрахунком, щоб раз на тиждень  перевіряти зошити всіх учнів ( з геометрії у 7- 9х класах – один раз на два тижні);

- з іноземної мови у 5-6х класах – після кожного уроку; у 7- 9х класах – після кожного уроку тільки в учнів з початковим рівнем навчальних досягнень, у решти – не всі роботи, а тільки найбільш важливі, але з таким розрахунком, щоб один раз на два тижні виставляти оцінки всім учням.

- з літератури у 5- 9х класах – не менш ніж два рази на місяць;

- з історії, географії, біології, фізики, хімії, інформатики – вибірково, але з таким розрахунком, щоб кожний зошит перевіряти не менше ніж один – два рази на місяць.

5.2. Оцінку за ведення зошитів з української мови, англійської мови  та обох літератур виставляти у класний журнал кожного місяця. В журналі пишеться зошит, а не за зошит.

5.3.Обовʼязково оцінювати всі контрольні роботи із внесенням балів до класного журналу. За самостійні навчальні письмові роботи також виставляти оцінку в журнал.

5.4. Учнівські роботи над помилками виконувати  у зошитах з письмових робіт.

6. Згідно з рішенням педагогічної ради школи від 30 серпня поточного року вважати обов’язковим ведення всієї шкільної документації чорнилами чорного кольору.

7. Заступнику директора з НВР Мостовій М.Є..:

7.1. Провести до 05.09.2018 р. нараду, де довести до відома педагогічного колективу школи вимоги щодо дотримання єдиного орфографічного режиму.

7.2. Перевіряти стан ведення обов’язкової шкільної документації та виконання вимог щодо дотримання єдиного орфографічного режиму.

8. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з НВР Мостову М.Є.

 

 

 

Директор КЗШІ № 1                                    Кисла Т.А.

Криворізька загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ступенів №1

 

 

НАКАЗ                                                                              

03. 09.  2018 р.                                                                                           № 296

 

Про створення та організацію

роботи  науково-методичної ради

на 2018-2019  н.р.

       З метою продовження методичної роботи з педагогічними кадрами школи у 2018-2019 навчальному році, підвищення рівня навчально-виховної роботи, здійснення науково-дослідної експериментальної роботи з теми «Психолого-педагогічне забезпечення  особистісно-зорієнтованої освіти на засадах гуманної педагогіки в загальноосвітньому навчальному закладі» та ґрунтовного аналізу роботи педагогічного колективу в цілому  й окремих вчителів, забезпечення їх готовності до опрацювання проблемних питань педагогічної діяльності,  залучення до проведення докорінної та системної реформи загальної середньої освіти згідно Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленій розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 р. № 988-р

НАКАЗУЮ:

1.      Створити методичну раду школи на 2018-2019 н.р.

2.      Затвердити склад методичної ради:

             Голова  - директор школи Кисла Т.А.

             Секретар – Есько Ю.В.

             Члени методичної ради:

            заступник директора з навчально-виховної роботи Мостова М.Є.;

            заступник директора з навчально-виховної роботи Паровенко Н.Е.;

            практичний психолог школи Сущенко С.О.;

            голова первинного профспілкового комітету школи Кожухар І.О.;

            керівник шкільної методичної комісії вчителів поч. класів Ткаченко А.Ю.;      

            керівник шкільної методичної комісії вчителів математично-    

            природничого циклу Свідзінська Т.П.;

            керівник шкільної методичної комісії вчителів суспільно-гуманітарного

            циклу Вишнева В.А.;

            керівник шкільної методичної комісії вчителів фізичної культури,

            трудового навчання та художньо-естетичного циклу Есько Н.Є.;

            керівник шкільної методичної комісії вчителів корекційно-розвиткових

            предметів Ігнатченко О.М.;

            керівник шкільної методичної комісії класних керівників Буткеєва Н.А.;

            керівник шкільної методичної комісії вихователів (І зміна) Безшлях Н.С.;

            керівник шкільної методичної комісії вихователів (ІІ зміна) Брижатюк Н.І.             

3. Затвердити план роботи методичної ради школи на 2018-2019 н.р. (Додаток).

4.Заступникам директора з НВР Мостовій М.Є., Паровенко Н.Е. забезпечити координацію діяльності НМР та надавати її членам необхідну науково-методичну, корекційну, психолого-педагогічну та організаційну допомогу.

5. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Мостову М.Є.

 

Директор КЗШІ №1                                Кисла Т.А.

 

 

План проведення засідань методичної ради КЗШІ І-ІІ ступенів №1

на 2018-2019 н.р.

І засідання (вересень 2018 р.)

1.      Аналіз методичної роботи школи за минулий навчальний рік та визначення

основних напрямків роботи на 2018 – 2019 н.р.

2.      Затвердження складу методичної ради школи та розподіл обов’язків членів МР на

2018 – 2019 н.р.

3.      Обговорення та затвердження плану роботи методичної ради школи та планів

роботи методичних об’єднань вчителів на 2018 – 2019 н.р.

4.      Про організацію, терміни та особливості проведення предметно – методичних

тижнів та декад.

5.      Обговорення методичних рекомендацій щодо формувального оцінювання учнів 1

класу (листи МОН від 18.05.2018 № 2.2-1250 та від 21.05.2018 № 2.2-1255) та  обговорення інструктивно-методичних рекомендації щодо вивчення в закладах загальної середньої освіти навчальних предметів та організації освітнього процесу у 2018/2019 навчальному році (лист МОН від 03.07.2018р. № 1/9-415).

6.  Про затвердження корекційних журналів для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

7.  Огляд нормативних документів, новинок психолого – педагогічної літератури.

 

ІІ засідання (листопад 2018 р.)

  1. Про участь закладу в дослідно – експериментальній діяльності.
  2. Організація взаємовідвідування відкритих уроків. Аналіз особливостей сучасного уроку.
  3. Про атестацію педагогічних працівників у 2018 – 2019 н.р. Визначення змісту, форм і методів підвищення кваліфікації педагогів у поточному навчальному році.
  4. Про результати участі учнів в олімпіадах з базових дисциплін.

 

                                                ІІІ засідання (січень 2019 р.)

  1. Аналіз результативності методичної роботи за І семестр.
  2. Аналіз навчальних досягнень учнів за І семестр.
  3. Організація учнівського дозвілля. Робота шкільних гуртків, курсів за вибором, додаткових індивідуальних занять.
  4. Виконання основних освітніх програм в освітньому процесі.
  5. Робота по підготовці до ДПА у 2019 р.
  6. Огляд нормативних документів, новинок психолого – педагогічної літератури.

 

                                                ІV засідання (квітень 2019р.)

  1. Обговорення матеріалів, розроблених педагогами до друку в методичних виданнях.
  2. Впровадження інноваційних технологій в освітньо -  корекційному процесі.
  3. Про участь вчителів у семінарах, конференціях та конкурсах.
  4. Обмін думками та пропозиціями щодо планування методичної роботи на наступний навчальний рік.
  5. Підсумки атестації педагогічних працівників.
  6. Огляд нормативних документів на наступний навчальний рік.

 

                                                      V засідання (червень 2019р.)

  1. Виконання наказу про методичну роботу у школі: підсумки методичної роботи в 2018 – 2019 навчальному році та планування її на наступний навчальний рік.
  2. Про підсумки ДПА у школі.
  3. Творчий звіт роботи шкільних методичних об’єднань.
  4. Аналіз роботи педколективу над єдиною науково – методичною проблемою школи.

 

                                      Директор КЗШІ №1                               Кисла Т.А.

 

 

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ

ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ НА ІІІ ЕТАПІ

ОБЛАСНОГО НАУКОВО-МЕТОДИЧНОГО ПРОЕКТУ

«ОСВІТНІ СТРАТЕГІЇ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ

ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА»

 

(Рекомендації розроблено міської творчою групою «Інновація»)

 

Характерними рисами інноваційних освітніх технологій ХХІ століття є:

        формування в учнів здатності до розуміння нових, незвичайних ситуацій, прогнозування майбутніх подій, оцінки наслідків прийнятих рішень і, більше того, навіть до створення можливого і бажаного майбутнього;

        розвиток в учнів соціальної активності шляхом їх участі у найважливіших видах діяльності, особистого впливу на прийняття локальних та глобальних рішень, здатності бути ініціативним

 Формування та розвиток інтелектуальної, соціально компетентної особистості, здатної до творчості, такої, яка має вміння і навички певної діяльності  -  одне із пріоритетних завдань педагогічних колективі у створенні освітнього соціалізуючого простору.

 

І. Основні пріоритети:

 

1.     Забезпечення такого  типу організації навчально-виховного процесу, що орієнтується на створення готовності особистості до швидко зростаючих змін у суспільстві, готовності до невизначеного майбутнього за рахунок розвитку здібностей до творчості, до різноманітних форм мислення, а також до здатності до співпраці з іншими людьми..

2.     Вибір підходів до процесу соціалізації дитини: особистісно-ціннісний підхід, континіумний підхід, компетентнісний підхід. діяльнісно-комунікативний підхід, проектно-рольовий підхід, синергетичний підхід.   

3.  Розробка та апробація системи діяльності закладу (творчо працюючих вчителів), спрямованої на розвиток потенціалу особистості її готовності до взаємодії з соціумом.

4.  Здійснення моніторингу якості навчання та розвитку соціальної адаптованості школяра.

5. Запровадження гнучких моделей організації соціалізуючого навчально-виховного процесу відповідно до здібностей та нахилів учнів.

6.  Науково-методичне забезпечення реалізації  профільного навчання.

7. Координація діяльності методичних структур у забезпеченні умов для підвищення творчої активності  педагогічних кадрів, використання активних форм методичної роботи.

8. Використання інноваційних, продуктивних навчальних технологій з метою стимулювання соціальної адаптованості учнів, застосування креативних виховних технологій.

9.    Розвиток інноваційного потенціалу інтелектуально обдарованих дітей.

10.  Включення в освітній соціалізуючий простір дітей з особливими потребами.

11. Наукове обгрунтування моделі соціалізуючого освітнього простору навчального закладу;  розробка відповідних проектів всіма учасниками педагогічного процесу: педагогічним колективом, учнями, батьками, громадскістю;

12.  Розвиток мотивації педагогічних кадрів на використання інноваційних технологій і реалізацію завдань соціалізуючої освіти.

13.  Всебічна підтримка і демонстрація позитивних здобутків, стимулювання творчості.

 

ІІ. напрями роботи психологічної служби:

         Створення цілісної системи психолого-педагогічного супроводу  особистості учня на всіх етапах його розвитку.

         Систематичне відстеження психолого-педагогічного статусу учнів та динаміки їх психічного розвитку в процесі навчання.

         Створення соціально-психологічних умов для розвитку особистості та успішного навчання.

         Створення соціально-психологічних умов для надання допомоги учням, які мають проблеми у навчанні та психологічному розвитку;

         Психологічна підтримка творчої діяльності вчителів.

         Забезпечення класних керівників, вчителів даними психолого-педагогічних досліджень особистості учнів, рекомендаціями щодо стратегії і тактики педагогічних впливів на них.

         Вдосконалення системи моніторингових психологічних досліджень.

 

ІІІ. ЗМІСТ РОБОТИ НА ІІІ (ОРГАНІЗАЦІЙНО-МОДЕЛЮЮЧОМУ)  ЕТАПІ НАУКОВО-МЕТОДИЧНОЇ ПРОБЛЕМИ «ОСВІТНІ СТРАТЕГІЇ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА»

 

ШКІЛЬНИМ МЕТОДИЧНИМ ОБЄДНАННЯМ РЕКОМЕНДУВАТИ:

1.     На засіданнях ШПМК продовжити вивчення теоретичних засад впровадження освітніх технологій для розвитку соціально-адаптованої особистості:

§        поняття соціальної компетентності особистість;

§        складники соціальної компетентності особистості;

§        мотивація учнів до навчання;

§        теорію  психологічного супроводу розвитку особистості;

§        соціалізуючий потенціал навчального предмету;

§        методики впровадження інформаційних технологій навчання.

2.  Ґрунтовно проаналізувати роботу вчителів-предметників за 2 роки роботи за обласним проектом 

3.   За допомогою соціально-психологічної служби закладу  провести діагностику рівня позитивної мотивації до зростання професійної майстерності та творчої активності вчителів.

4.  Узагальнити пропозиції вчителів щодо розробки моделі соціалізуючого простору начального закладу. Внести на розгляд методичної ради закладу проект моделі «Освітній соціалізуючий простір».

5.  Провести експертизу нових  додаткових навчальних курсів і програм, освітніх технологій і методик, які використовують вчителі.

6. Підготувати і проаналізувати відкриті уроки, заняття, які демонструють реалізацію запропонованих підходів до навчання, спрямованого на розвиток соціально-адаптованої особистості учня. Взяти участь в естафеті презентацій вчительських досягнень.

7.  Проаналізувати результати  участі учнів школи в районних, міських, обласних предметних олімпіадах, інтелектуальних конкурсах, конкурсах-захистах   науково-дослідницьких робіт МАН України.  Спланувати роботу з обдарованими учнями, передбачити заняття „Школи олімпійського резерву”. Підготувати збірку творчих робіт учнів.

8.  Організувати участь вчителів школи в професійних конкурсах: „Учитель року”, „Молодий вчитель – кращий за професією”, „Урок року” тощо.

9.  Підготувати рекомендації на допомогу учням і батькам щодо найкращого засвоєння відповідних предметів і курсів, підвищення культури навчальної праці, організації домашньої самостійної роботи, дотримання режиму праці та відпочинку.

 

УЧИТЕЛЯМ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ, УЧИТЕЛЯМ-ПРЕДМЕТНИКАМ РЕКОМЕНДУВАТИ:

1.   Провести самодіагностику. Визначити стадію власного творчого розвитку (за І.П. Радченком). Усвідомити умови перетворення педагогічної діяльності у творчу (за В.А. Кан-Каликта та М.Д. Нікандровим). Обрати прийоми професійного розвитку.

2.   Використовувати в навчальному процесі нові технології продуктивного навчання, інтерактивні техніки спрямовані на розвиток соціалізації учня, підвищення ефективності і якості освіти. Впроваджувати розроблені моделі соціалізуючого уроку. Взяти участь в естафеті презентацій вчительських досягнень.

3.  Скласти творчу програму науково-методичної роботи на 2017/2018 навчальний рік, розробити модель власного професійного зростання.  Підготувати методичні матеріали для публікації у збірки ШПМК.

4.  Внести пропозиції до ШПМК щодо розробки моделі соціалізуючого простору навчального закладу.

5.   Організувати системну підготовку учнів до І, ІІ, ІІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад, інтелектуальних конкурсів тощо.

6. Стимулювати учнів до самостійної діяльності, яка забезпечує самоосвіту, саморозвиток, самовираження в ході оволодіння знаннями. Належну увагу приділяти виконанню завдань розвиваючого, творчого, дослідницького характеру.

7. Скласти індивідуальні плани подолання недоліків, виявлених результатами вхідних діагностичних контрольних робіт, продовжити моніторингові відстеження якості навченості учнів з наступним аналізом результатів та їх використанням для корекції навчального процесу та мотивації учнів.

8.    Забезпечити контроль і оцінку не тільки результату, а головним чином процесу учіння.

9.   Виявляти та оцінювати способи навчальної діяльності, якими користуються учні самостійно, стійко, продуктивно. Реалізовувати критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, передбачені Державними стандартами освіти, об’єктивно оцінювати навчальні досягнення учнів.

 

ІУ. Характеристики сучасних підходів

формування соціально- адаптованої особистості

a)    особистісно-ціннісний підхід,  який, насамперед, визнає особистість  найвищою цінністю, навколо якої ґрунтується решта суспільних пріоритетів, тому духовними орієнтирами освіти визначаються самостійність особистості, її здатність до самореалізації, її творча активність, що є основою демократичного громадянського суспільства.

b)    континіумний підхід, за якого освіта розглядається як єдність

процесів навчання, виховання, саморозвитку, соціалізації, тобто єдності

всіх процесів, що впливають на становлення особистості. Визначається такими чинниками:

-      взаємообумовленість фізичного та психічного розвитку дитини,

-      соціальна спрямованість виховання,

-      взаємозв’язок особистості та близького оточення,

-      взаємозалежність особистісного мотиваційного поля (мотиви, потреби,

-      інтереси) та соціальних установок.

Ознакою успішності процесу соціалізації особистості підлітка є його готовність взаємодіяти з соціумом.

Доцільно виділити  три шляхи формування цієї ознаки:

-  перший шлях, коли дорослі самі формують ті чи інші життєві компетентності підлітків у практиці особистісних взаємовідносин;

-  другий  –  набуття життєвого досвіду відбувається в стосунках з

ровесниками;

-  третій  –  одночасно і в стосунках з дорослими, і в стосунках з

однолітками.

Готовність підлітка взаємодіяти з соціумом є умовним показником

його позитивної соціалізації  та визначається за такими  критеріями:

-      суспільно ціннісна спрямованість;

-      свідома соціальна поведінка;

-      соціально-психологічні компетентності, які формуються в ході засвоєння особистістю системи спілкування та через включення в суспільну  діяльність.

чинники соціалізуючого освітнього простору:

-  інтеграція виховного та навчального процесів,

-  психолого-педагогічна служба,

-  учнівське самоврядування,

-  взаємодія сім’ї, школи, місцевої громади;

-  засоби: рідна мова,  культура,  позитивний приклад батьків, родинні

цінності, традиції, ідеали, спільна праця, державницько-громадський

характер управління навчальним закладом.

c) Пріоритетним підходом соціалізації особистості у громадянському суспільстві є компетентнісний. Соціальну компетентність особистості визначають як якісну характеристику особистості; здатність адекватно оцінювати навколишню дійсність на основі наявних знань про неї, що дають змогу зрозуміти основну закономірність соціальної ситуації; уміння знаходити інформацію в невизначеній ситуації та будувати свою поведінку для досягнення балансу між своїми потребами, очікуванням, сенсом життя і вимогами соціальної дійсності; уміння задовольняти бажання, спираючись на норми тощо

d)   діяльнісно-комунікативний підхід сприяє встановленню партнерських відносин між усіма учасниками навчально- виховного процесу.  формування у підлітків, учнівської молоді таких компетентностей: соціальних, комунікативних, полікультурних, самоосвітніх, ціннісно-утворювальних;

e) проектно-рольовий підход - підвищує соціальну активність школярів особливо в позакласній виховній роботі;

f)   синергетичний підхід  спонукає дорослих до надання дитині якнайбільше можливостей для самореалізації в межах соціокультурних норм

g)  середовищний підхід  —  створення системи потрібних освітніх умов з метою збагачення освітнього простору, який сприятиме засвоєнню особистістю її соціально значущих способів діяльності.

 

У. ОРІЄНТОВНА ТЕМАТИКА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ СЕМІНАРІВ

1. Соціалізуючий простір навчального закладу: психолого-педагогічні погляди на визначення соціально-адаптованого навчально-виховного процесу.

2.   Психологічні основи розвитку мотивації до творчої креативної діяльності педагога.

3.   Індивідуальні фактори мотивації. Погляд із середини. (психологічний практикум) 

4. Я – інноваційна особистість. Створення моделі професійного самовдосконалення (теоретично-практичний семінар)  

 

УІ.  ОРІЄНТОВНІ ТРАДИЦІЙНІ ФОРМИ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ

1.       Педагогічна рада;

2.       Методична рада;

3.       Методичні об’єднання та кафедри;

4.       Творчі групи вчителів;

5.       Психолого-педагогічні семінари;

6.       Методичні вернісажі;

7.       Проблемні та круглі столи;

8.       Школа молодого вчителя;

9.       Інструктивно-методичні й організаційні наради;

10.     Випуск методичних бюлетенів

 

УІІ. ОРІЄНТОВНІ ІННОВАЦІЙНІ ФОРМИ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ

1.       Методичні студії.

2.       Авторська школа, урок, семінар.

3.       Майстер-клас.

4.       Тренінги .

5.       Захисти проектів, презентації, портфоліо.

6.       Експертна лабораторія.

7.       Фестиваль інноваційних форм навчання.

8.       Конкурси прфесійної майстерності.

9.       Конкурси творчих відеоуроків.

10.     Еcтафета  презентацій вчительських досягнень.

11.    Фестиваль моделей креативного закладу освіти.

 

УІІІ. ОРІЄНТОВНА ТЕМАТИКА ПЕДАГОГІЧНИХ РАД

1.   Формування ціннісних орієнтацій та мотивації учнів до креативної навчально-пізнавальної діяльності в контексті реалізації особистісно-ціннісного підходу соціалізації особистості.

2.     Робота педагогічного колективу щодо застосування на всіх етапах навчального процесу (вивчення теоретичного матеріалу та його закріпленні, виконання практичних завдань, обговорення проблемних ситуацій і питань, спільне виконання навчальних проектів та їх оприлюдненому захисті, контроль результатів навчальної діяльності, рефлексія та само оцінювання навчальних досягнень) електронних програмно-педагогічних ресурсів.

3.   Робота педагогічного колективу щодо створення моделі соціалізуючого навчального середовища.

4.  Мотивація педагогічного колективу щодо розвитку і саморозвитку особистісно-професійного, креативного потенціалу вчителя в умовах реалізації завдань обласного науково-методичного проекту «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства». (ж-л „Управління школою.

 

 

МОТИВАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ

«Едина можливість заставити людину щось зробити – це зробити так, щоб вона сама захотіла це зробити».                                                                                                                                               Д. Карнегі

 

Щоб керування педагогічним колективом стало ефективним, необхідно йти шляхом розуміння й мотивації. Тільки знаючи те, що рухає вчителем, що спонукає його до діяльності, які мотиви лежать в основі його діянь, можна створити ефективну систему форм і методів здійснення мотивування.

Мотивація визначається як процес спонукання себе та інших до діяльності для досягнення особистих цілей та цілей педагогічного колективу.

Види мотивації:

- зовнішня, заснована на заохоченнях, покараннях та інших видах стимуляції, які спрямовують або гальмують діяльність вчителя. Дяльність у разі зовнішньої мотивації не залежить від внутрішнього «Я» особистості;

- внутрішня, сприяє одержанню задоволення від роботи, викликає інтерес, радісне збудження, підвищує внутрішнє «Я» особистості

Фактори мотивації:

- економічні, усвідомлення грошей як символів займаного соціального стану (оклад залежно від посади, кваліфікаційної категорії, наявності педагогічного звання);

- соціальні, ідентифікація життя вчителя з професією, трудовим життям і ритмом роботи навчального закладу;

- моральні, комплексна структурна система, елементами якої є:

 відчуття соціально-статусної стабільності та визначеності тимчасових позитивних

перспектив;

 наявність соціально-значущих цінностей і цілей професійного і повсякденного життя;

 самоповага, в основі якої лежать здорове почуття самооцінки та гордість за

приналежність до професії вчителя;

• розуміння та прийняття своєї значущості в житті колективу. Віра в те, що власна

діяльність сповнена значущим змістом;

                - індивідуальні, ставлення до педагогічної праці, як до соціально схвалю-  вального способу життя; прагнення до технологізації педагогічної праці, наявність вільного часу.

 

МОТИВАЦІЙНЕ УПРАВЛІННЯ

знання суттєвих потреб педагогічних працівників;

врахування їх особистісних особливостей;розуміння цілей, бажань, прагнень,;

реалізація індивідуального підходу;

врахування міжособистісних стосунків у колективі;

уміння заохочувати;

підтримка та своєчасна допомога;

знання про ставлення працівників до роботи;

доброзичливість у спілкування з підлеглими;

толерантність та етичність;

повага до персоналу;

знання себе та особливості своєї поведінки.

Мотивацію педагогічного колектив може забезпечити лише керівник, поведінка якого вмотивована. Це забезпечується:

• чітким розумінням і свідомим посилюванням керівником мотиву, покладеного в основу його

керівної діяльності;

• відповідальністю керівника за роботу, яка виконується ним та його колективом і за результат

цієї роботи;

           • цілеспрямованого регулювання своєї поведінки (постановка реальної мети перед собою та своїм колективом, використання вольових прийомів для подолання труднощів, володіння різноманітними засобами самоконтролю, забезпечення результативності власної діяльності та діяльності всього колективу). За В.А. Розановою

 

ОСНОВНІ ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 інформування про результати праці;

 вироблення оцінних показників;

 мотивування у процесі обміну досвідом та знаннями між менеджерами освіти та підлеглими, що передбачає:

- глибокий інтерес керівника до кожної ініціативи, спрямованої на поліпшення справи;

- доброзичливе сприймання керівником навіть тих ініціатив, що стосуються вдосконалення

  незначних питань;

-  недопустимість відхилення навіть недосконалих. Нереалістичних пропозицій;

- доброзичливе обґрунтування неможливості використання запропонованого працівником

удосконалення;

- обовязкове стимулювання кожної пропозиції щодо вдосконалення роботи.

                                                                                                   За Л.В. Шевченко

 

 УЧИТЕЛЬ СУЧАСНОЇ ШКОЛИ – ПЕДАГОГ НОВОЇ ФОРМАЦІЇ

·        духовно розвинена особистість;

·        соціально-зріла, творча особистість;

·        компетентний фахівець,професійно володіє всім арсеналом педагогічних засобів;

·        прагне до сомовдосконалення, саморозвитку;

·   фасилітатор (від англ..facilitate – той, що допомагає, сприяє, полегшує), стимулює до  самовдосконалення та саморозвитку учнів;

·        особистість високого рівня моральності;

·        постійно перебуває в пошуку оптимальних та оригінальних рішень  поставлених завдань;

·        володіє критичним стилем мислення;

·        здатний бачити проблему, виявляти суперечності;

·        розвинена творча фантазія, уява;

·        прагне досягти ефективного результату за конкретних умов праці;

·        має високий рівень загальної культури.

 

Здійснення проміжної оцінки впливу обласного науково-методичного проекту на стан соціалізації  учнівської молоді за методикою Л.М. Назаренко, якою визначено чотири групи школярів за цим показником:

а) високий  –  підліток охоче встановлює відносини в соціальній сфері, активно проявляє свої творчі здібності, усвідомлює права та обов’язки, готовий допомагати іншим, терпимий до оточуючих, іде на співробітництво з ними, виконує роль лідера, визначає мету та шлях її досягнення, схильний до адекватної самооцінки своїх вчинків;

б)  достатній  –  підліток вагається встановлювати відносини в соціальній сфері, проявляти свої творчі здібності, не виявляє ініціативи в наданні допомоги іншим, йде на співробітництво з ними, але  при умові виконання другорядних ролей; визначає мету, але не вміє конкретизувати етапи її досягнення, схильний до необ’єктивної самооцінки;

в) середній  –  підлітку важко встановити відносини в соціальній сфері, здібності проявляє завдяки примусу дорослих, не відмовляється від надання допомоги іншим, болюче реагує на особистісні відмінності від оточуючих, співробітничає з малою групою, краще „в парах”, займає роль пасивних виконавців, схильний до правопорушень, визначає близьку мету, досягнення якої не вимагає значних зусиль, несхильний до критичної самооцінки;

г) елементарний – підліток має обмежене коло соціальних стосунків, виявляє байдужість до співпраці з іншими, уникає участі в будь-яких видах позаурочної діяльності, не опікується майбутнім, несхильний до самооцінки взагалі.

Для цього необхідно дослідити:

-          рівень самооцінки;

-         рівень комунікативної активності (додаток А);

-         рівень ціннісних ставлень особистості (додаток Б)

Щодо оцінювання рівня готовності дітей до взаємодії з соціумом як показника соціалізації,  пропонується дослідити у випускників початкової школи (рівень комунікативних здібностей).

Додаток А

Анкета “Рівень комунікативної активності учня”

1. Чи відчуває учень потребу у спілкуванні з людьми?

а) часто (5)

б) інколи (3)

в) дуже рідко (1)

2. Як діє учень, коли стикається з проблемою?

а) довго думає, як вчинити вірно та приймає рішення самостійно (5)

б)  звертається за допомогою до ровесників, дорослих, вислуховує

їхні пропозиції та обирає на його погляд найкращу (3)

в) очікує вирішення проблеми іншими особами (1)

3. Чи переживає учень, коли стосунки з колективом (групою) не

складаються?

а) дуже переймається (5)

б) коли як (3)

в) байдужий (1)

4. Як поводить себе учень у конфліктній ситуації?

а) намагається зовсім не потрапляти у конфлікти (5)

б) намагається відшукати компроміс (3)

в) затягує конфлікт або замовчує про нього (1)

5. Чи має значення для учня, які ролі йому відводяться в колективі

(групі)?

а) так, ініціює вибір ролі самостійно за власним бажанням (5)

б) очікує, поки роль для нього оберуть інші (3)

в) погоджується «залишатися в стороні» (1)

Суму балів, отриманих учнями на  всі запитання, потрібно розділити на

5 (кількість запитань). Одержимо показник інтенсивності спілкування

підлітка з близьким оточенням. Якщо 3,5  -  5  –  досить висока

інтенсивність, 2,5 - 3,5 – помірна, 1 -2,5 – низька.

Додаток Б

Методика дослідження ціннісних ставлень особистості

  Інтелектуальна зрілість:

а) культура мови

б) глибина знань

в) самоосвіта

г) інтерес до навчання

д) кмітливість

  Я – по відношенню до себе:

а) вмію організувати свій час

б) виявляю самостійність у прийнятті рішень

в) дотримуюсь здорового способу життя

г) усвідомлюю наслідки своїх вчинків

д) контролюю свої емоції

  Я – по відношенню до близького оточення:

а) дотримуюсь правил внутрішньошкільного розпорядку

б) дотримуюсь норм і правил етичного спілкування

в) виявляю терпимість до інших

г) здатний до співчуття

д) спілкуюся охоче, не зважаючи на обставини

  Я – по відношенню до праці:

а) виявляю організованість

б) самообслуговування

в) працелюбність

г) підприємницькі навички

д) участь в трудових суспільно корисних справах

   Я – по відношенню до світу прекрасного:

а) охайність

б) естетика повсякденного життя

в) відвідування культурно-просвітницьких центрів

г) бачення прекрасного у житті

д) знання етикету

  Я – по відношенню до природи:

а) бережливе ставлення до пам’ятків природи

б) прагнення берегти природу повсякденно

в) догляд за насадженнями

г) відновлення природних об’єктів

д) участь в екологічних операціях

  Самопокладання відповідальності:

а) відповідальне ставлення до виконання громадських доручень

б) моральна та правова відповідальність

в) самоконтроль

г) самооцінка

д) відповідальність в межах колективу

Учням пропонується оцінити вияв кожної ознаки: 3 бали  –  ознака

проявляється сильно та часто; 2 бали  –  прояви та не прояви однакові; 1

бал  –  не виявляється. Підрахувавши всі бали по кожному показнику та

розділивши на кількість показників, підліток та вчитель можуть

встановити рівень прояву тієї чи іншої компетентності за критеріями:

1.  у межі 2,5-3 – високий,

2.  у межі 2-2,5 – достатній,

3.  у межі 1,5-2 -  середній,

4.  у межі 1-1,5 – низький.

 




 Методична робота – це цілісна система взаємозв’язаних дій і заходів, яка ґрунтується на досягненнях науки, передового досвіду й конкретному аналізі роботи вчителів.

    У нашій школі вона спрямована на всебічне підвищення професійної майстерності кожного вчителя; збагачення розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу школи, досягнення оптимальних результатів освіти; виховання і розвиток особистості.

  Основними складовими  роботи школи є такі напрями і аспекти як: методична робота, система навчання, система виховання.


  З метою практичної реалізації положень Закону України “Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної  освіти”, Національної доктрини розвитку освіти України, на виконання основних положень регіонального проекту «Новій Дніпропетровщині – новий стандарт освіти», обласної    Комплексної програми «Освіта для сталого розвитку» на період 2009-2015 рр.»,  наказу відділу освіти виконкому Дзержинської районної у місті ради від 01.09.2011 № 248  «Про організацію методичної роботи з педакадрами району в 2014/2015 н.р.», забезпечення науково-методичного супроводу роботи над провідним обласним  проектом  “Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості ” та організації методичної роботи з педкадрами, методична робота в закладі спрямована  на виконання таких завдань:

1.1. Удосконалення науково-методичного забезпечення загальної середньої освіти шляхом  впровадження сучасних навчально-виховних, управлінських технологій.

1.2. Науково-методичне керівництво роботою на   І етапі  обласного проекту «Освітні стратегії соціалізації особистості громадського суспільства».

1.3. Створення умов для безперервного зростання рівня педагогічних кадрів через ефективне використання сучасних форм і методів навчання (інструментальних засобів, систем комп’ютерного навчання та інформаційної мережевої взаємодії)..

1.4.Здійснення моніторингу роботи  педагогічних працівників щодо впровадження державних стандартів освіти, профільного навчання та апробації електронних засобів.

1.5. Сприяння інтеграції в єдиний освітній простір району та міста. 

1.6. Зміцнення фізичного, психічного та психологічного здоров`я  учнівської молоді, запровадження здоров’язберігаючих освітніх технологій в навчально-виховний  процес.